Céges Fémhulladék-felvásárlás tudnivalói

Ha Ön nem fémkereskedő Társaságként vagy egyéb jogi személyként kívánja leadni
fémhulladékát, akkor a fémhulladék átvételének a menetéről az alábbiakban adunk tájékoztatást.

Mit hozzon magával
– bélyegző
– szállítólevél
– KÜJ, KTJ számok (ha rendelkeznek vele)
– ha készpénzes kifizetést szeretne, akkor számlatömb

pic91

Amennyiben nem a Cégbíróságon bejegyzett törvényes képviselő adja le a hulladékot, a képviselő által aláírt, a jelenlévő személy nevére szóló meghatalmazás szükséges, (mely kiterjed írásbeli megállapodás aláírására, számla kiállítására, adott esetben készpénz átvételére). A meghatalmazás kötelező melléklete az aláírásra jogosult aláírási címpéldányának fénymásolata.

Társasági beszállítás esetén a fenti dokumentumok bemutatása alapján a céget és a cégjegyzésre jogosult személyét a hatályos cégadatbázisban első alkalommal, majd évente rendszeresen ellenőrizzük.

Fémhulladék leadásának menete

  1. Cégadatok megadása: a leadott cégadatok alapján a hatályos cégadatbázisban ellenőrizzük a cég adatait, a cégjegyzésre jogosult személyét.
  2. Kereskedelmi keretszerződés: kitöltése 2 példányban történik a megadott cégadatok
    alapján. Ezt csupán a legelső alkalommal szükséges kiállítani.
  3. Szállítólevél kiállítása: az eladni kívánt fémhulladékról szükséges készíteni szállítólevelet.
    A szállítólevél a fémkereskedelmi engedélyköteles anyag közúton történő szállításának
    kötelező dokumentuma.
  4. Mérés: a telephelyünkre beszállított fémhulladék lemérésre kerül hitelesített
    hídmérlegünkön.
  5. Vételi jegy kiállítása: a szállítólevél és a lemért súlyok alapján vételi jegyet állítunk ki
    partnereink számára 2 példányban. A vételi jegy alapján tudják kiállítani részünkre a számlát.
    Számla hiányában sajnos nem tudunk fizetni a fémhulladékért!
  6. Kifizetés számla alapján: készpénzes kifizetés esetén még aznap – számla ellenében.
    Átutalásos számla esetén 3 munkanapon belül megtörténik az átutalás.

Kereskedelmi keretszerződés kitöltéséhez szükséges adatok

  • Cég neve
  • Székhely címe
  • Telephely címe
  • Adószám
  • KÜJ-szám
  • KTJ-szám

Szállítólevél kitöltéséhez szükséges adatok

  • a feladó cég adatai, szállító cég bélyegzője, kiállító aláírása
  • a vevő cég adatai: Anton Konstrukt Kft., székhely cím: 5742 Elek, Gyulai út 6-8. 2. em. 11., adószám: 23361588-2-04, Fémkereskedelmi engedély száma: FE001043
  • a fuvareszköz rendszáma
  • a leadni kívánt fémhulladék megnevezése fajtánként, EWC- kódjai, vámtarifaszámai
  • mennyiségi adatok
  • a szállítás kezdete és az átvétel időpontja
  • szállítás rendeltetési helye (címe, címzettje);
  • a felrakodás, lerakodás helyét;

Számla kiállításához szükséges adatok

  • a fémhulladék megnevezése
  • a szállítólevélen is feltüntetett EWC-kód(ok) és vámtarifaszám(ok)
  • a hulladék fordított adózás alá esik, így a számlán szükséges elhelyezni a következő
    mondatot: „Fordított adózás”
  • vevő adószáma: Anton Konstrukt Kft. 23361588-2-04

A készpénzes számla kiállítása esetén felhívjuk Tisztelt Partnereink figyelmét, hogy a
fémkereskedő naptári naponként a fémkereskedelmi engedélyköteles anyag ellenértékeként
(egyéni vállalkozó és egyéb nem természetes személy esetén) legfeljebb 500 ezer forint
összegben teljesíthet készpénzszolgáltatást!