Céges Fémhulladék-felvásárlás tudnivalói
Ha Ön nem fémkereskedő Társaságként vagy egyéb jogi személyként kívánja leadni 
fémhulladékát, akkor a fémhulladék átvételének a menetéről az alábbiakban adunk tájékoztatást.
Mit hozzon magával
– bélyegző
– szállítólevél
– KÜJ, KTJ számok (ha rendelkeznek vele)
– ha készpénzes kifizetést szeretne, akkor számlatömb
														Amennyiben nem a Cégbíróságon bejegyzett törvényes képviselő adja le a hulladékot, a képviselő által aláírt, a jelenlévő személy nevére szóló meghatalmazás szükséges, (mely kiterjed írásbeli megállapodás aláírására, számla kiállítására, adott esetben készpénz átvételére). A meghatalmazás kötelező melléklete az aláírásra jogosult aláírási címpéldányának fénymásolata.
Társasági beszállítás esetén a fenti dokumentumok bemutatása alapján a céget és a cégjegyzésre jogosult személyét a hatályos cégadatbázisban első alkalommal, majd évente rendszeresen ellenőrizzük.
Fémhulladék leadásának menete
- Cégadatok megadása: a leadott cégadatok alapján a hatályos cégadatbázisban ellenőrizzük a cég adatait, a cégjegyzésre jogosult személyét.
 - Kereskedelmi keretszerződés: kitöltése 2 példányban történik a megadott cégadatok 
alapján. Ezt csupán a legelső alkalommal szükséges kiállítani. - Szállítólevél kiállítása: az eladni kívánt fémhulladékról szükséges készíteni szállítólevelet. 
A szállítólevél a fémkereskedelmi engedélyköteles anyag közúton történő szállításának
kötelező dokumentuma. - Mérés: a telephelyünkre beszállított fémhulladék lemérésre kerül hitelesített 
hídmérlegünkön. - Vételi jegy kiállítása: a szállítólevél és a lemért súlyok alapján vételi jegyet állítunk ki 
partnereink számára 2 példányban. A vételi jegy alapján tudják kiállítani részünkre a számlát.
Számla hiányában sajnos nem tudunk fizetni a fémhulladékért! - Kifizetés számla alapján: készpénzes kifizetés esetén még aznap – számla ellenében. 
Átutalásos számla esetén 3 munkanapon belül megtörténik az átutalás. 
Kereskedelmi keretszerződés kitöltéséhez szükséges adatok
- Cég neve
 - Székhely címe
 - Telephely címe
 - Adószám
 - KÜJ-szám
 - KTJ-szám
 
Szállítólevél kitöltéséhez szükséges adatok
- a feladó cég adatai, szállító cég bélyegzője, kiállító aláírása
 - a vevő cég adatai: Anton Konstrukt Kft., székhely cím: 5742 Elek, Gyulai út 6-8. 2. em. 11., adószám: 23361588-2-04, Fémkereskedelmi engedély száma: FE001043
 - a fuvareszköz rendszáma
 - a leadni kívánt fémhulladék megnevezése fajtánként, EWC- kódjai, vámtarifaszámai
 - mennyiségi adatok
 - a szállítás kezdete és az átvétel időpontja
 - szállítás rendeltetési helye (címe, címzettje);
 - a felrakodás, lerakodás helyét;
 
Számla kiállításához szükséges adatok
- a fémhulladék megnevezése
 - a szállítólevélen is feltüntetett EWC-kód(ok) és vámtarifaszám(ok)
 - a hulladék fordított adózás alá esik, így a számlán szükséges elhelyezni a következő 
mondatot: „Fordított adózás” - vevő adószáma: Anton Konstrukt Kft. 23361588-2-04
 
A készpénzes számla kiállítása esetén felhívjuk Tisztelt Partnereink figyelmét, hogy a 
fémkereskedő naptári naponként a fémkereskedelmi engedélyköteles anyag ellenértékeként 
(egyéni vállalkozó és egyéb nem természetes személy esetén) legfeljebb 500 ezer forint 
összegben teljesíthet készpénzszolgáltatást!